Kellenek nekünk az ingatlanközvetítők?
Nagyot változott az ingatlanközvetítés a rendszerváltás óta hazánkban, mint arra a ZILLOWSZTORIK mellékleteként megjelent Lakáspiaci Mozaik is felhívja a figyelmet. Korábban az újságok hasábjait böngészhették csak a leendő vásárlók, a hirdetők pedig igyekeztek minél kevesebb szószámmal felkelteni az érdeklődésüket az ingatlanjuk iránt, a kép pedig még hiány cikk volt. De az eladó és vevő közötti kapcsolatot sem volt egyszerű megteremteni, mobiltelefon híján inkább csak az esti órák jöhettek számításba a kapcsolatfelvételre.
Egy ilyen piaci környezetben nagyobb szerephez jutottak az ingatlanközvetítők, akik segítettek áthidalni a kommunikációs nehézségeket, és egyáltalán közre játszottak az eladók és vevők egymásra találásában.
Megváltozott a közvetítők szerepe
Mára azonban jelentősen megváltozott a helyzet, több online portálon is böngészhetnek a vásárlók, és hirdethetnek az eladók. A mobiltelefonok, sőt az okostelefonok világában pedig a kapcsolatot sem olyan nehéz felvenni már. Bár a vélemények megoszlanak az ingatlanközvetítés jövőjével kapcsolatban az biztos, hogy most is sokan vannak, akik igénybe veszik ingatlanközvetítők segítségét, akár nem is egyét annak érdekében, hogy minél előbb túladjanak az adott ingatlanon. A közvetítők szerepe jelentősen átalakult, mivel az eladóknak sokkal tudatosabb stratégiára van szüksége a sikerhez. A jövőben valószínűleg még koncentráltabb lehet a piac, a kis irodák száma folyamatosan csökken, vagy megszűnnek, vagy franchise hálózathoz csatlakoznak. Vannak, akik eleve irtóznak a gondolattól, hogy másnak fizessenek olyan szolgáltatásért, amit "maguk is meg tudnak csinálni".
Alapvető elvárás, hogy a tanácsadó pontosan összesítse a lakás paramétereit és műszaki tulajdonságait. Ezek ismeretében, tapasztalata és helyismerete alapján képesnek kell lennie arra, hogy a lehető legjobban tudja meghatározni az ingatlan értékét. Az ingatlanszakmai felkészültségen kívül kreativitásra is szükség van - ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a lakásról vonzó fotókat készítsen, és csalogató szöveget írjon. Fontos továbbá, hogy a tanácsadó munkája során igyekezzen megtalálni a hangot a legkülönbözőbb egyéniségű megbízókkal is. A kellő empátia hozzásegíti ahhoz, hogy azonosulni tudjon megbízója helyzetével és céljaival. A kölcsönös megegyezéshez leggyorsabban a világos, lényegre törő kommunikációval lehet eljutni.
forrás: Portfolio
Hozzászólások (0)